Sjuka saker!

Ikväll börjar ett program som heter Dating in the dark, tror jag ska titta på det och se vad det är för någonting :p Kan ju vara lite roligt :)

Igår läste jag även att det finns en kvinna vid namn Donna simpson som vill väga mest i världen. Alltså hon vill hamna i guinnes rekord bok. Philippe som är hennes man tänder på Donnas kurvor och mjukhet. Donna äter mest på nätterna, eftersom det är då man går upp mest i vikt. Hennes kompis gjorde en gastro bypass och dog, det var då Donna tänkte om, hon vände helt på klacken och bestämde sig då för att försöka bli den tyngsta kvinnan i världen, nämligen att väga 450kilo! Donna försörjer sig genom att lägga ut bilder på internet när hon är lättklädd, och det är hennes man Philippe som agerar som fotograf, han säger att det är hans sätt att visa sin vackra feta fru för världen! Vad tycker ni om detta?




Igår tänkte jag på en till sak. Hur kan föräldrar vilja ha sina barn med i skönhetstävlingar? I USA är detta väldigt stort och jag är bara glad att det inte kommit hit ännu. Hur kan föräldrar vilja sätta sina barn i modebranchen? Det är någonting jag absolut inte förstår! Ok, det kan vara acceptabelt i viss form, men absolut inte som det är i USA. Gränsen går där barnen ska ha klackskor, massa smink och vara lättklädda. I dagens sammhälle är det så mycket fokus på att man ska vara smal, man ska vara si och så. Personligen tycker jag att när man är barn ska de inte behöva tänka på vad man stoppar i sig, de ska inte behöva tänka "Nej det där kan jag inte äta, för jag får inte gå upp i vikt" Nu vet jag inte om det är så men jag kan tänka mig att det är liknande. Nej usch jag tycker det är hemsk! Vad tycker ni om föräldrarnas beteende?




 


 




xoxo♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0