fettisdagen!

Eller semeldagen som vissa föredrar att kalla den! De flesta lunchrestauranger ska ha serverat bruna bönor och fläsk idag, för det äter man tydligen på fettisdagen. Någon som visste om den traditionen? :p

Idag när jag och mamma var och handlade så hittade vi inga semlor utan mandelmassa. Eftersom mamma (och jag) är allergisk mot nötter så valde vi att göra våra egna semlor hemma. Här kommer lite bilden som visar detta :)

(Psst, fuskade lite och köpte färdiga semelbullar!)

 såhär såg dom ut, alldeles färska var de också!

 marsansås och grädde

 

 såhär blev resultatet!

Nu ska jag snart gå och äta mat :) och till efterrätt ska jag äta en av dessa semlor! :)

xoxo♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0